CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 7, 2010

MAAFKAN AKU!!!




Sungguh x ku sangka.. jenaka lawak bodohku membuatkan seharian hidupku x keruan. Ibarat orang pandai yang kehilangan arah tujuan hidup,..
Arggggggggghhhhhhhhhh
Aku menyesal dengan sikap ku ini.
Namun alhamdulillah aku bersyukur kepada Mu ya Allah, kerana natijahnya daripada perbuatanku memberi ibrah kepadaku. Aku harus berwaspada dengan segala tindak tandukku selepas ini. Walaupun bagiku ianya hanyalah gurauan semata-mata, namun tidak bagi orang di sekelilingku.
Tetapi hatiku masih tidak tenang..walhal telah aku pohon maaf kepada empunya diri yang menjadi bahan jualan lawak jenakaku..
Berkali ku pohon maaf padanya walaupun baginya aku hanya sekadar berlawak, tetapi sebaliknya aku menyatakan hal sebenar kepadanya..
‘betul yana x tipu.. yana bagi tau kat semua orang geng-geng kita,. Kalo yana bohong kenapa yana nak minta maaf??’
Jawabnya.
‘ala ye la tu.. yana tipu.. kita da tanya da ngan dorang tapi dorang cakap x de pon..’
Ermhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmm
Entah la macam mana harus ku explainkan kepada mu sahabat...
Aku betul-betul mohon maaf atas kesilapan, kecuaianku dalam perbuatanku...
Maafkan aku sahabat..

Ya Allah... aku telah titiskan air mata kesedihan nya di sebab tindakan bodoh ku ini...

Ya Allah... ku mohon.. bantulah aku Ya Allah..

bagaimana harus ku tebus kesalahan ku kepada sahabat ku ini...

rasa bersalah sesangat....

ya Allah....


Ku janji aku x akan ulanginya lagi perbuatan ku ini kepada yang lain..

Please forgive my thoughtless remark..
Maafkan yana...
I beg your pardon..
Please pardon me...

No comments:

Post a Comment