CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 7, 2010

HaLaQoH BeRsaMa uMi..

07.JANUARI.2010

Ari nie aku x ke kuliah..sebab x berapa sihat…
Alhamdulillah pas maghrib tadi da ok sikit-sikit..

Pas maghrib tadi salha mesej aku..
Dye cakap malam nie ada halaqoh ngan umi.
Dye ajak aku..
Pastu aku tanya ar dye..
Sape je yang g???
Dye cakap dak kelas kitorang je...
Aku pun ok jer...
Salha kata kat umah umi di p6 pas isya...

Sebab x berani g sorang-sorang (takut sesat)..hehehe aku pun mesej ar aini ngan ina.. sebab aku taw dorang kat masjid..
Iftar.. jadi aku mesej ar..
Tanya dorang kalo dorang nak g, g taw aku.. leh g sama..
Dalam kul 9.30 aku, aini, ina n rabi sampai umah umi..

Time sampai tu dah ada salha, kak raudah, sha ngan ziha..
Umi pon ada...
Dorang tadi buka pose n solat kat surau p8 ngan umi..

Sampai-sampai je dorang tengah hidang makanan yang umi bawa...
Umi pelawa mamam dulu sebelum nak halaqoh..
Huk..huk..huk...
Pakat-pakat malu nak mamam..
Bukan malu apa...
Masing-masing da mamam...
Da kenyang da..
Tapi orang da pelawa...
Kitorang semua on jer...
Hehehhehh

Da abes mamam, kitorang kemas-kemas…
Bermulalah halaqoh …
Bukanlah yang macam selalu yang sahabat-sahabat bayangkan halaqoh sebenar..
Halaqoh ngan umi lebih relax n santai…
Sebelum tu kitorang ice breaking lu..
Walaupun masing-masing da kenal…
Yela dak kelas..
Citer nama, adik beradik, latar belakang family, asal, cita-cita n harapan…
Aku orang last sekali..huhuh
Yela mula dari yamin (kanan)..
Aku dok sebelah kiri umi..
Kak raudah dok sebelah kanan umi...
Time aku, aku g taw la pe yang perlu.. Cuma aku jelaskan kat umi n kawan-kawan yang ada..
’erm saya nie jenis suka berahsia..x suka sangat nak citer pasal diri saya..tapi kalo orang yang pandai korek memang saya citer ar..’

Api touching gak ar time ice breaking nie..
Yela da macam family plak..
Umi macam ibu kitorang tanya masalah..huhuh
Touching…time ziha ar…

Da abes tu, umi citer ar sedikit latar belakang umi, time belajar sampai umi sekarang..
Umi jelaskan setiap apa yang kami hadapai..
Contohnya umi cakap setiap kita perlukan ilmu..
Kita nak dakwah orang tetapi kita x berani,..kita dulu belajar main-main tapi sekarang baru terasa nak belajar betul-betul..
sebab tu kita perlukan ilmu memenuhi diri kita. Banyak yang diperkongsikan umi ngan kitorang.. tentang masalah-masalah semasa yang berlaku kat kuis terutamanya kat asrama budak pompuan..
macam-macam...
dengan biah solehe..aurat..couple..hubungan sejenis,..
macam-macam g la...
yang pastinya banyak input baru untuk diriku serta kawan-kawan yang len dapat di praktikan dalam diri kitorang..

akhir kalam..hehehe
kitorang bersurai dlam kul 11.45..
insyAllah akan ada lagi halaqoh seperti ini pada masa akan datang...

No comments:

Post a Comment