CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

June 15, 2010

~ rEaLiTi kEhiDupAn ~



Kegelapan malam ketika ini seakan mengerti kesedihanku
Ketiadaan bulan dan bintang bagai berkabung
Dengan kematian jiwaku
Dan aku bagaikan pelampung di lautan
tanpa sebarang haluan
terumbang-ambing di bawa arus kehidupan

sekali lagi aku di landa kebingunggan
apakah ini di katakana resliti kehidupan
aku keliru mengapa lambaian kebahagiaan
tidak hadir dalam diriku

namun yang tinggal hanyalah kedukaan demi kedukaan
apa yang aku impikan tidak menjadi kenyataan
semuanya hilang
bagaikan debu bertaburan

musnah segala impian dan harapan
musnah bagai di landa badai
bagai lenyap di segenap pandangan

harapan masih ku damparkan
seluas-luasnya seperti luasnya kehidupan
namun kehidupan mengajarku
kebahagiaan harus ku cari

ya,
akan ku cari kebahagiaan
yang membawa seribu satu erti
aku tidak akan mengalah lagi
akhirnya aku akui inilah realiti kehidupan.

No comments:

Post a Comment