CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

February 8, 2010

ReHLaH sG. TeKaLa

ahad???
07.02.2010 bersamaan ari ahad @ 23 safar 1431 h..

Hehe semalam 1 aktiviti ukhwah telah diadakan oleh sahabiah-sahabiah ku..iaitu rehlah di sungai tekala..yang terletak di kawasan semenyih @ hulu Langat..
Kami bertolak dari asrama ke tempat kejadian pada jam 8.30 pagi menaiki pesawat bas kuis yang telah di tempah khas oleh pengarah program..iaitu kak husni atau lebih dikenali sebagai kak bella..
Perjalanan kami mengambil masa x sampai pun 1 jam..lebih kurang 45 min macam tu ar… dalam perjalanan ke tempat kejadian, kami di beri sedikit input-input berkenaan kawasan-kawasan kiri n kanan jalan sepanjang ke tempat kejadian..antaranya mengenai tempat memorial kristian., tempat perkuburan terbesar orang china n juga tempat dimana mayat ben hock dikebumikan..terdapat juga kawasan orang asli di situ..penerangan ini diketuai oleh pemandu pelancong kitorang iaitu kak dhiyaul @ kak hanis.
Sampai je…kitorang angkut barang-barang keperluan menuju destinasi yang terpilih..destinasi yang baiiik punya…pilihan kalbu kak mashi..
Ku pikirin dokat la tempatnya,,..rupanya kena jungle tracking juga sebelum tiba ke destinasi kak mashi..huhuhu…jungle tracking sambil angkut barang..hehehe…aku Cuma bawa diri je..cian sahabiah-sahabiah yang len..kena angkut barang..(bukan malas…tapi dorang x bagi..sebab aku x berapa sihat..) bosan nye…kalo sakit banyak perkara di pantang..x leh wat itu.. x leh wat ini…
Macam budak-budak…anyway thankz to Allah bcoz..??? y de bcoz???
De bcoz is…supaya aku bersyukur kepada Allah…hheheheh
Sesampai je kat destinasi yang di tuju,, kitorang memulakan majlis dengan bacaan mathurat..di ikuti ucapan pengarah program n akak mashi serta kak hanis.. after thah,kitorang wat senaman ringan @ stretching yang di kendalikan oleh ipah n dayah..
Lepas tu…tyme to enjoy!!! Hahahha…
Terpulang kepada individu wether nak mamam dulu o terjun sungai…segelintir dah masuk sungai terlebih dulu…aku n beberapa geng yang lain,,kitorang bantai makanan dulu..yola lapor sangat…
Nak tau x makanan nie semuanya 100 % halal.. ye ar.. di masak oleh kalangan kami sendiri.. sebelum tu lupa nak g taw.. yang handle bab makanan nie mestilah orang yang suka mamam..heheheh…just kidding.. orang yang bertanggungjawab ialah katty.. dye da wat pembahagian tugasan..ermm sangat efisien yer..

Grop 1 : nasi goreng..
1) Kak seha(awatif) n da geng
2) Eiza(faeiza) n da geng
3) Kak mashi n da dahlia
4) dayah with da geng..

Group 2 : sandwich..
1) tuan hamba(rashidah) n da group
2) kak mas(maznah) n da team
3) kak fis(nafisah) n da bff

sungguh menyelerakan masakan dorang nie…
macam-macam rasa ada taw..

+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+_+

Kami selesai be’rehlah’ pada jam 1.00 petang..erm… selesai kemas-kemas barang, kami pun berangkat untuk pulang ke tempat asal kami..hik.hik.hik.. tentulah kuis kesayangan kami..hoohoh
Sementara tunggu bas datang amek, kami telah di jamu oleh sahabiah yang baik hati belanja kami.. pisang goreng, kepok lekor,ayo nyok..mmmmmmm delicious….
Sambil mamam kami di berikan sehelai kertas dan sebatang pen oleh pihak program..untuk memberi cadangan n kritikan mengenai program ini..
Apalagi…komen ar…hehehe..

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#
Aktiviti yang sangat menarik..yela banyak faedah yang dapat daripada aktiviti nie taw..

Antaranya ialah:

1) Merapatkan ukhwah antara sahabiah-sahabiah (akak n adik)
2) Menikmati keindahan alam ciptaan Kekasih hati semua makhluk..
3) Menyihatkan badan n menyegarkan minda daripada masalah-masalah yang bersarang di kepala otak kitorang..
4) Masa untuk bersama sahabat..

So…banyak kebaikannya… lepas nie boleh la wat lagi program macam nie…
Last but not least...”RIBAT UKHWAH MANTOP THAQOFAH”
Peace no war…..

No comments:

Post a Comment